Mijn Blog

Tekstschrijver voor je website inschakelen

Een tekstschrijver voor je website inschakelen: is het de moeite waard?

Misschien twijfel je of je een tekstschrijver voor je website moet inschakelen. Waarom zou je iemand anders iets laten doen wat je misschien zelf ook wel kunt? Toch kan het uitbesteden van je webteksten aan een professional veel voordelen opleveren. Goede webteksten zijn namelijk veel meer dan alleen wat mooie woorden op een scherm; ze zijn zeer bepalend voor de uitstraling van je bedrijf en het succes van je website. Een tekstschrijver zorgt ervoor dat jouw boodschap duidelijk en aantrekkelijk overkomt, dat je beter vindbaar bent in Google en dat

Lees meer »
De voordelen van Evergreen Content

De kracht van Evergreen Content: Hoe tijdloze blogs eindeloos voor je blijven werken

In een snelle wereld waarin alles voortdurend verandert, is het verleidelijk om content te schrijven over de laatste trends, zodat je snel de aandacht trekt. Maar heb je er weleens over nagedacht hoe het zou als je content kunt creëren die vandaag én over vijf jaar nog steeds als interessant en relevant wordt gezien? Dat is de kracht van evergreen content: Blogs die ook jaren na publicatie nog steeds waarde blijven leveren aan je doelgroep. In deze blog leg ik je graag uit waarom evergreen content slim is voor je

Lees meer »
Publiceren op social media of op je website?

Publiceren op social media of je website: wat werkt het beste?

Als tekstschrijver krijg ik regelmatig de vraag: “Waar trek je nu meer bezoekers mee – social media of je website?” Eigenlijk hoef je niet te kiezen! De beste resultaten behaal je als je beide combineert. Social media en je website vullen elkaar namelijk goed aan. Hieronder vertel ik waarom ik als tekstschrijver liever kies voor een combinatie en geef ik tips om hier het meeste uit te halen met platforms zoals LinkedIn, Instagram en Facebook. 1. Je website als stevige thuisbasis. Je website is het vaste punt waar bezoekers altijd

Lees meer »
Tips om te blijven werken aan je website

Website klaar? Tips om te blijven werken aan je website zodat je goed zichtbaar wordt!

Een splinternieuwe website, compleet met pakkende teksten en een mooi design – het voelt alsof je je er als startende ondernemer nu helemaal klaar voor bent. Je zou denken dat het nu alleen nog wachten is op bezoekers en klanten die vanzelf binnenkomen. Maar helaas, de realiteit is anders. Online gevonden worden vraagt om meer dan alleen een mooie website; het vraagt om regelmatige inspanning. Door te bloggen, aan SEO te werken en backlinks op te bouwen, verhoog je de kans dat je website steeds beter zichtbaar wordt. Hieronder lees

Lees meer »
Vice versa, wat betekent het, hoe schrijf je het en hoe gebruik je deze uitdrukking?

Vice versa – Wat betekent het, hoe gebruik je het, wat zijn synoniemen en hoe spreek je het uit?

Vice versa – het is een uitdrukking die je vaak voorbij ziet komen. Maar hoe zit het met de betekenis, spelling en het gebruik ervan? Voor veel mensen blijft het wat verwarrend. In deze blog leg ik het je graag uit, zodat je “vice versa” correct kunt gebruiken in je teksten. Inhoudsopgave Wat betekent vice versa? De uitdrukking “vice versa” komt uit het Latijn en betekent letterlijk “nadat de beurt is omgedraaid.” Het verwijst naar een tweezijdige of omgekeerde relatie. In het Nederlands gebruiken we het om aan te geven

Lees meer »
10 Veelgemaakte fouten bij het bloggen

10 Veelgemaakte fouten bij het bloggen en hoe je ze vermijdt!

Regelmatig zie ik dat veel mensen – ondernemers én bloggers – dezelfde fouten maken bij het bloggen. Op zich niet zo gek, want bloggen lijkt soms gemakkelijker dan het is. Maar het is wel zonde, want op deze manier levert het bloggen je niet zoveel op als je zou willen. Om jou te helpen, heb ik de 10 meest voorkomende fouten bij het bloggen voor je op een rij gezet. Met handige tips, zodat jij deze fouten niet hoeft te maken! 1. Geen doelgroep voor ogen hebben Veel bloggers schrijven

Lees meer »