Mijn Blog
Start met bloggen voor (veel) meer bezoekers naar je website
Blijft het aantal bezoekers van je website achter, waardoor je nog niet zoveel aanvragen voor je bedrijf ontvangt? Een hele effectieve manier om meer mensen
3 Tips voor het genereren van meer leads
Krijg je nog te weinig leads binnen via je website? Dat is vervelend, zeker wanneer dit langere tijd duurt. Zonder leads zijn er immers geen
Content marketing voor zelfstandig ondernemers, uitbesteden of zelf doen?
Content marketing is een vorm van online marketing waar iedere zelfstandig ondernemer werk van zou moeten maken. Of je nu schoonheidsspecialiste, bloemist of eigenaar van
Online marketing voor kleine bedrijven en ZZP´ers, is het zinvol?
Het uitvoeren van online marketingactiviteiten is zeker niet alleen zinvol voor grote bedrijven. Ook wanneer je een klein bedrijf hebt, ZZP´er bent of starter, is
ChatGPT in het Nederlands: wat is het en hoe werkt het?
Inhoudsopgave Ineens was het daar, zo leek het: ChatGPT, de chatbot waarmee je ook in het Nederlands kunt communiceren. Inmiddels is dit door het bedrijf
Wat is een tagline en waarom heeft je bedrijf er eentje nodig?
Heeft jouw bedrijf al een heldere tagline? Nee? Dan is het de hoogste tijd om er eentje te bedenken. In deze blog vertel ik je

Wanneer is het ten slotte en wanneer tenslotte?
Twijfel je ook weleens wanneer je ten slotte schrijft en wanneer tenslotte? In sommige gevallen kan een woord dat aan elkaar is geschreven, iets heel
SEO-teksten schrijven, hoe doe je dat?
Wanneer je zelf aan de slag wilt gaan met het schrijven van de teksten van je website, dan is het belangrijk om rekening te houden
Is het sowieso, zo-ie-zo of zowiezo? De juiste spelling lees je hier!
De vraag of het “sowieso” of “zowiezo” is, komt vaak voor. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de enige juiste spelling
Succesvol zakelijk bloggen doe je zo
Wil je graag een zakelijke blog op je website opnemen maar vind je het lastig om hiermee te beginnen? Kun je wel wat praktische tips
Bloggen uitbesteden of zelf bloggen? Kijk wat voor jou werkt als ondernemer!
Bloggen is een doeltreffende manier om meer zichtbaarheid te krijgen, je kennis te tonen en nieuwe klanten aan te trekken. Maar ja, regelmatig bloggen vraagt om tijd, energie en een flinke dosis schrijfvaardigheid. Als ondernemer sta je dan voor de keuze: zelf bloggen of je blogs uitbesteden aan een ervaren tekstschrijver zoals ik. In deze blog neem ik je mee in de voor- en nadelen van beide opties, zodat je kunt beslissen wat het beste bij jou past. Zelf bloggen: persoonlijk, maar tijdrovend Zelf bloggen betekent dat je de volledige
Lokale SEO: Wat moet je weten om lokaal beter gevonden te worden?
Als lokale ondernemer wil je natuurlijk dat mensen uit jouw omgeving jouw bedrijf snel kunnen vinden. Maar hoe zorg je ervoor dat je online zichtbaar bent voor mensen in jouw buurt? Dat is waar lokale SEO een belangrijke rol bij kan spelen. In deze blog vertel ik je alles over lokale SEO in 2024 en wat jij kunt doen om beter gevonden te worden in jouw regio. Inhoudsopgave Wat is lokale SEO? Lokale SEO (Search Engine Optimization) draait om het optimaliseren van je website en online aanwezigheid om beter zichtbaar
Contentkalender maken? Zo krijg je grip op je planning en houd je het leuk!
Een contentkalender is één van de meest waardevolle tools die je als ondernemer kunt gebruiken om overzicht te houden in je contentstrategie. Of je nu blogs schrijft, actief bent op social media of nieuwsbrieven verstuurt, een kalender zorgt ervoor dat je altijd weet wat er op de planning staat. Zo werk je niet alleen gerichter, maar blijf je ook consistent zichtbaar voor je doelgroep. Vooral als je meerdere platforms gebruikt, geeft een contentkalender je grip op je content én je tijd. En het beste van alles? Je houdt meer rust
Stappenplan voor een goede contentstrategie zodat je wél je doelen behaalt
Je eigen contentstrategie ontwikkelen: het is misschien niet iets waar je meteen aan denkt bij het schrijven van je content. Maar wees gerust, dit geldt voor de meeste ondernemers onder ons. Wat ik vaak zie is dat bedrijven lukraak aan het posten zijn op social media, af en toe een blog publiceren en zich vervolgens afvragen waarom er zo weinig reactie komt op wat ze de wereld in brengen. Als ze zien dat het concurrenten wel lukt om met goede content hun bedrijf stap voor stap op te bouwen, kan
Tips om beter te scoren in Google Image Search
Google Image Search (Google Afbeeldingen), biedt uitstekende kansen om goed te scoren met je website. Vaak zijn we zo gefocust op de reguliere zoekresultaten in Google, dat we deze manier compleet vergeten. En dat is een gemiste kans. Veel bedrijven benutten onvoldoende de mogelijkheden van Google Afbeeldingen. Wanneer jij Google Image Search wel optimaal inzet, kan dit je veel nieuwe bezoekers naar je website opleveren. Hoe je dit precies doet, goed zichtbaar worden in Google Image Search? In deze blog vertel ik je precies hoe je dit aanpakt! Inhoudsopgave Wat is
Waarom je als ondernemer moet oppassen met vakjargon op je website
Vakjargon gebruiken op je website, het lijkt heel logisch. Als ondernemer ben je immers dagelijks bezig met jouw vakgebied. En dat merk je aan de manier waarop je communiceert. Termen die voor jou vanzelfsprekend zijn, gebruiken je collega’s waarschijnlijk ook zonder problemen. Maar als je deze vaktermen ook op je website gebruikt, loop je het risico dat jouw bezoekers afhaken. Want wat voor jou dagelijkse kost is, kan voor je doelgroep juist als een ingewikkelde brei aan woorden overkomen. In deze blog geef ik tips hoe je op een duidelijke