Mijn Blog
Overtuigende webteksten schrijven? Pas de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe!
Wil je teksten op je website die impact hebben en overtuigend zijn? Maak dan gebruik van een bewezen strategie: schrijf je teksten op basis van de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Wanneer je bij het schrijven rekening houdt met deze principes, dan zul je merken dat jouw klanten sneller geneigd zullen zijn om “ja” te zeggen tegen jouw aanbod. Cialdini wordt gezien als de absolute expert als het gaat om invloed en overtuiging. Zijn theorieën worden nog steeds toegepast om een succesvolle online marketing strategie en een goede verkooptechniek neer te
Hoe ontwikkel je een sterke propositie voor je bedrijf?
Het ontwikkelen van een sterke propositie is belangrijk om jouw product of dienst goed in de markt te zetten. Heb je je propositie niet helder, dan is het lastig om met jouw bedrijf de juiste koers te varen. Ga je binnenkort starten met je bedrijf of ga je binnen je bestaande aanbod iets nieuws aanbieden, zorg dan dat je van tevoren goed over je propositie hebt nagedacht, zodat je deze daarna gedetailleerd kunt uitwerken. Kennis van je doelgroep is hierbij van essentieel belang. Hoe je dat doet, een sterke propositie
Tekstschrijver met of zonder niche?
Vaak hoor ik dat ik me als tekstschrijver zou moeten specialiseren. Dat ik het beste een niche kan zoeken. Elke businesscoach zal me dit ongetwijfeld aanraden. En ik snap het hoor. Dat het verstandig is om als tekstschrijver uit te blinken in een bepaalde branche, zoals de techniek, de gezondheidszorg, het onderwijs of de ICT. Want hoe vaker je schrijft over een bepaald vakgebied, hoe meer je hier een expert in wordt. En wanneer je als tekstschrijver eenmaal een goede naam hebt opgebouwd in een bepaald specialisme, dan word je
Hoe schrijf je een goede tekst voor de Homepagina?
De Homepage of Homepagina van je website is vaak de eerste pagina waarop je bezoekers terechtkomen. Daarmee is de kans groot dat er via deze pagina een eerste kennismaking plaatsvindt van je bezoekers met jouw bedrijf. Een goede indruk maken is dan ook cruciaal. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw teksten je bezoekers aanspreken waardoor ze nieuwsgierig worden naar wat jij allemaal te bieden hebt? In deze blog vertel ik je graag hoe je met de juiste teksten op je Homepagina je bezoekers weet vast te houden
Leer hoe je de perfecte tekst schrijft voor de aanbodpagina op je website om meer verkopen te behalen
De aanbodpagina op je website is de belangrijkste pagina op je website. Het is dé plek waar je bezoekers kunnen zien wat voor producten of diensten je aanbiedt. Jouw aanbod moet aantrekkelijk worden gepresenteerd, zowel in tekst als in beeld. Zie je aanbod als de hierboven aantrekkelijk gepresenteerde taarten. Die trekken de aandacht en laten je waarschijnlijk – mij in ieder geval – het water in de mond lopen. Nu hebben we natuurlijk niet allemaal een taartenwinkel. Toch kan ieder aanbod, ook jouw product of dienst, op geheel eigen wijze
Hoe maak je een onweerstaanbaar goede pitch voor je bedrijf?
Een pitch, ook wel elevator pitch genoemd, is een korte presentatie waarin je jouw product of dienst zo krachtig mogelijk presenteert. Het doel is om jouw potentiële klanten enthousiast te maken. De ervaring leert dat een goede pitch maken niet eenvoudig is. Hoe formuleer je nou in duidelijke bewoordingen wat je doet, wat je kwaliteiten zijn, hoe je jouw klanten helpt en wat je missie is? Hoe zorg je ervoor dat je de aandacht trekt en dat je verhaal naderhand ook nog eens blijft hangen? Aan het maken van een