Bloggen voor je bedrijf, een goed idee?

blog

Veel bedrijven vinden het helemaal niet nodig om te bloggen over hun activiteiten. Ze hebben vaak al een mooie, professionele website en achten dit voldoende voor hun online presentatie en vindbaarheid. Bloggen zien ze als een tijdrovende bezigheid waarmee weinig voordeel te behalen valt. Graag zet ik voor de ondernemers die er zo over denken op een rijtje waarom bloggen wel degelijk iets goeds voor je bedrijf kan doen.

Het bevordert de vindbaarheid van je website en levert extra verkeer op.

Google heeft veel waardering voor actieve websites. Wanneer jouw website regelmatig wordt voorzien van nieuwe blogartikelen dan zal dit ervoor zorgen dat deze hoger scoort in de zoekresultaten. Door je blogs te voorzien van die zoekwoorden die voor jouw website belangrijk zijn, zul je meer potentiële klanten aantrekken. En hoe meer blogs je post, hoe groter de kans dat een bezoeker via zo´n blog op jouw site terecht komt. Bloggen zorgt dus zeker voor meer verkeer naar je website. Belangrijk is natuurlijk wel dat de onderwerpen van je blog goed aansluiten bij je bedrijfsactiviteiten, want je wilt uiteraard wel de juiste bezoekers aantrekken.

Het versterkt de relatie met de klant.

Bloggen bied je de mogelijkheid tot het aanbieden van waardevolle informatie aan de klant. Zo kun je oplossingen aanreiken voor mogelijke problemen die bij jouw klanten spelen of een antwoord geven op vragen die er leven. Door kennis te delen laat je zien dat jouw bedrijf flink wat expertise in huis heeft en wat extra´s te bieden heeft ten opzichte van de concurrent. Lezers die op zoek zijn naar informatie met betrekking tot de producten of diensten die jouw bedrijf levert, zullen vaker op jouw website terug komen. Uiteindelijk is er een grote kans dat deze mensen uiteindelijk klant worden. Zie bloggen dus als een langetermijnstrategie die niet meteen, maar pas na enige tijd zijn vruchten af zal werpen. Wanneer de lezers naar aanleiding van jouw blog reacties plaatsen, ontstaat er interactie en weet je nog beter wat er bij jouw doelgroep leeft. Bloggen is dus een uitstekende manier om klantrelaties op te bouwen en te versterken.

Van blogs heb je jarenlang voordeel.

Eenmaal geschreven blogartikelen kunnen – mits ze relevant blijven – jarenlang bezoekers naar je website trekken. Het is dus zeker de moeite waard om aandacht te besteden aan je blogs door het kiezen van interessante onderwerpen die op een levendige wijze worden beschreven. Lezers die naar deze onderwerpen op zoek zijn, blijven dus via deze artikelen naar je website komen.

Je kunt het schrijven van blogs ook uitbesteden!

Wanneer het je aan tijd of inspiratie ontbreekt om op regelmatige basis een blog te posten op je website, dan kun je ook iemand voor deze klus inhuren in de vorm van een professionele tekstschrijver. Wij schieten je graag te hulp! We kunnen eenmalig een blog voor je schrijven maar het is ook mogelijk om dit wekelijks of maandelijks aan ons uit te besteden. In dat geval kun je bij ons kiezen voor een blogabonnement.

Wil je hier meer over weten? Bel dan even of stel je vraag via ons contactformulier!

 

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter