Als zelfstandig ondernemer willen we allemaal graag een succesvolle website. Zo eentje die dagelijks bezocht wordt door een groot aantal bezoekers en die aan de lopende band zorgt voor klanten en daarmee voor omzet. Hoewel het belang van een klantentrekkende website zeker wordt gevoeld, blijkt in de praktijk dat een groot deel van de websites amper bezoekers aantrekt, laat staan dat deze geld oplevert.
De oorzaak van websites die het niet zo goed doen, is dat veel bedrijven te weinig tijd en energie steken in het maken van goede content voor hun website. Een gemiste kans, want hiermee laat je als bedrijf een belangrijk potentieel onbenut.
Om je website effectief in te zetten voor de klantenwerving van je bedrijf, is het dus echt nodig om werk te maken van de content op je website. Dit doe je niet door af en toe een artikeltje te plaatsen, maar door echt op structurele basis waardevolle informatie toe te voegen aan je website. Een content creator kan je helpen je website naar een hoger niveau te tillen door deze te voorzien van hoogwaardige content.
Wat is een content creator?
Een content creator is iemand die zich bezighoudt met het maken van allerlei vormen van content, zoals blogs, nieuwsbrieven, e-books, social media posts, afbeeldingen, infographics, video´s en podcasts. Het vakgebied is dus zeer breed, hoewel je wel vaak ziet dat een content creator een bepaalde specialisatie heeft. Zo zijn er content creators die vooral gericht zijn op het schrijven van teksten en content creators die zich vooral bezighouden met het maken van beeldmateriaal.
Waar kun je mij als content creator voor inuren?
Als content creator heb ik mij gespecialiseerd in het creëren van teksten, zoals blogs, nieuwsbrieven en social media posts. In opdracht van mijn klanten stel ik een plan op om hun product op een aantrekkelijke en onderscheidende manier te presenteren, waarbij een langetermijnvisie en consistentie belangrijke uitgangspunten zijn. Dat betekent dat alle content op basis van een duidelijke doelstelling wordt gemaakt en dat er sprake is van een duidelijke samenhang tussen de verschillende contentvormen. Alleen zo bouw je aan een sterk en herkenbaar merk.
Bij het maken van content, leg ik de nadruk op het schrijven van periodieke blogs voor mijn klanten. Bloggen zie ik als de manier om te bouwen aan een sterk fundament voor je website. Met elke nieuw gepubliceerde blog groeit je website, niet alleen in omvang, maar ook in bezoekersaantallen. Blogs zorgen zowel voor nieuwe bezoekers als terugkerende bezoekers, beide zijn belangrijk voor het succesvol opbouwen en uitbreiden van je bedrijf.
Door deze blogs vervolgens weer te delen via social media en te ondersteunen met interessante posts, krijg je ook via je social media profielen steeds meer nieuwe bezoekers naar je website. Op deze manier werk je aan een zekere en gerichte groei van je website.
Wat zijn de voordelen van het inhuren van een content creator?
Natuurlijk kun je het maken van content ook zelf gaan doen wanneer je het leuk vindt om te doen en er in je agenda voldoende ruimte voor is. Het inhuren van een content creator heeft alleen wel een aantal belangrijke voordelen:
- Langetermijnplanning: Een content creator werkt op basis van een contentplan dat rekening houdt met de de lange termijn. Wat wil je over een jaar bereikt hebben en welke acties zijn hiervoor nodig? Door planmatig te werken, zet je een blijvende groei van je website in. Dit is dus heel wat anders dan op basis van een paar blogs of social media posts wat kortstondige successen te boeken, waarna de groei van je website weer stagneert.
- Kennis van jouw doelgroep: Alleen door jouw doelgroep echt te kennen, zorg je ervoor dat je content voor hun ook echt inspirerend is. Een content creator zal daarom eerst onderzoeken hoe jouw doelgroep eruit ziet, op welke manier en via welke kanalen ze het beste kunnen worden bereikt en hoe de inhoud van de content eruit moet komen te zien.
- Unieke en onderscheidende content: Een content creator zorgt voor unieke en onderscheidende content die duidelijk verschilt van die van de concurrent. Op deze manier valt jouw content op tussen al die andere contentuitingen van bedrijven met een vergelijkbaar aanbod.
- Snellere groei van je website en business: Met een gerichte aanpak en het periodiek publiceren van sterke content door een content creator worden je groeidoelen veel sneller behaald. Als ondernemer kun jij je bovendien optimaal richten op je klanten, in de wetenschap dat je contentstrategie in vertrouwde handen is. Dat geeft rust en alle tijd om bezig te zijn met de dingen waar je energie uithaalt, het helpen van je klanten!
- Creatief en vernieuwend: Een content creator houdt de nieuwste ontwikkelingen in de gaten, ook binnen jouw vakgebied en zal op een creatieve wijze inspelen op de laatste trends. Zo blijft jouw content vernieuwend en loop je niet achter op andere belangrijke spelers in jouw markt.
Mij inhuren als content creator? Zo ziet samenwerking er stap voor stap uit:
- Doelgroep onderzoeken: Zonder een duidelijk gedefinieerde doelgroep kun je geen gerichte content maken. Samen kijken we waar jouw doelgroep uit bestaat en via welke weg en op welke manier er het beste met deze groep gecommuniceerd kan worden.
- Contentkalender opstellen: Ik stel een contentkalender op voor de komende periode. De contentkalender is een planning voor de blogs of social media posts die ik ga schrijven, waarbij de onderwerpen van tevoren zijn vastgelegd.
- Content schrijven: Ik ga voor je aan de slag met het schrijven van de content volgens de aangegeven planning. Ben je hier helemaal tevreden over? Dan kun je deze meteen publiceren op je website of je social media. Liever nog wat aanpassingen laten aanbrengen? Geen probleem, ik zorg ervoor dat deze zo snel mogelijk worden doorgevoerd.
Wil je graag een keer vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om jouw content naar een hoger plan te brengen?
Leuk! Ik plan graag een vrijblijvend telefonisch consult met je in, zodat we kunnen bespreken wat voor mogelijkheden er zijn om te werken aan een succesvolle contentstrategie. Ben je enthousiast geworden over een samenwerking met mij, dan kan ik een offerte op maat voor je samenstellen.
Meer weten of een consult inplannen? Neem dan even contact met me op. Ik ben het best bereikbaar via mail of WhatsApp. Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een reactie van mij.